29 de juny del 2011

Tant a prop de casa i tant desconeguda....

Sí, la tenim a tocar de casa i segur que molts encara no l'han visitat... No, no parlem de la mare de Déu de Queralt, ni de la cova de Can Maurí, sinó que ens referim a la pujada encimentada del Santuari dels Tossals.
Des de fa relativament poc temps que han arranjat el camí que porta fins a aquest Santuari, actualment en ruïnes, des del qual es gaudeix d'unes magnífiques vistes del Baix Berguedà i part de la serralada del Pre-Pirineu. Per arribar-hi s'ha de pujar fins a la Mina, atravessar el túnel direcció St. Llorenç de Morunys i en sortir, a uns 300m, agafar el trencant a la dreta barrat per una tanca. En aquest punt comença l'ascensió al santuari, curta (2 km aprox.), però molt dura (rampes del 28%), amb algun tram de descans (tot i que aquests trams són de terra) i la resta de pujada encimentada.
Val la pena pujar-hi, així que des d'aquestes línies animem a tothom a visitar-la!
Adjuntem el perfil, el mapa i una foto de la zona que han elaborat els nostres companys de BiciViciGarrotxa.